همه چیز در مورد بیزینس کوچینگ

بیزینس کوچینگ مدت ها است که وارد بازار کسب و کار شده است. بسیاری از افرادی که دارای کسب و کارهای مختلفی هستند، تمایل دارند بدانند که منظور از بیزینس کوچینگ چیست؟ در واقع باید بدانید که منظور فرآیندی است که با استفاده از بهترین تکنیک ها باعث می شود تا یک کسب و کار از شرایطی که هم اکنون قرار دارد، رشد بسیار خوبی داشته باشد. در نهایت به همان نقطه ای برسد که صاحب کسب و کار آن را ایده آل می‌دانند. به طور کلی باید بدانید که امروزه بیزینس کوچینگ اهمیت بسیار زیادی در کسب و کارها دارد. به همین علت در این مطلب سعی داریم به اطلاعات جامع و کاملی در مورد بیزینس کوچینگ و ارتباط آن با کسب و کارهای مختلف به شما بدهیم.

آشنایی با بیزینس کوچینگ برای رشد کسب و کارها

بیزینس کوچینگ چه نقشی در کسب و کارها دارد؟

اگر شما هم دارای یک کسب و کار خاصی هستید، حتماً تمایل دارید که به پیشرفت های چشمگیری در حوزه کاری خود برسید. در این راستا نیاز دارید تا از مهارت های مختلفی بهره مند شوید. به بیان ساده تر یکی از مهمترین راه های پیشرفت در کسب و کار داشتن مهارت و تجربه است. اگر شما هم در کسب و کار خود دچار سردرگمی شده اید و نمی دانید که چگونه باید سودآوری مناسبی داشته باشید، آگاهی از بیزینس کوچینگ می‌تواند برای شما بسیار مفید و موثر باشد.

زمانی که نام بیزینس کوچینگ بر می‌آید بسیاری از افراد به یاد جلسات کنفرانسی سرد و کسل کننده می افتند که در مورد کسب و کارشان در آنها شرکت کرده اند. اما باید بدانید که منظور از بیزینس کوچینگ این گونه جلسات نیست. اگر شما به فکر رشد و توسعه کسب و کار خود هستید، حتماً باید از بیزینس کوچینگ بهره مند شوید.

در واقع می توان گفت که یکی از رایج ترین و پرکاربردترین نوع کوچینگ ها، بیزینس کوچینگ است که برای راهنمایی مدیران و صاحبان کسب و کارهای بزرگ و کوچک برای توسعه بهتر و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. حتما شما هم می خواهید بدانید که منظور از کوچینگ کسب و کار چیست؟ چگونه می توان به واسطه کوچینگ به رشد و ارتقا حرفه های مختلف پرداخت؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی پاسخ تمامی این سوالات بپردازیم.

 

نگاهی به تاریخچه بیزینس کوچینگ

اگر شما هم می خواهید در مورد یک موضوع خاصی اطلاعاتی بدست آورید، در ابتدا بهتر است به تاریخچه آن موضوع بپردازید. تیموتی گالوی نویسنده معروف آمریکایی در دهه هفتاد میلادی، به انتشار مجموعه‌ای از کتاب‌ها به نام سری درونی پرداخت. او در این کتاب ها بسیاری از ایده های جدید در مورد کوچینگ و مربیگری و راهکارهایی برای دستیابی به موفقیت همه جانبه را در مورد ورزش‌هایی مانند تنیس اسکی و دیگر موارد مطرح کرد. تمامی این موارد برای موفقیت نیاز به قدرت درونی و نظم و انضباط فردی داشته است.

گالوی تحقیقاتی در مورد ورزشکاران حرفه ای تنیس انجام داد. او در این مورد متوجه شد که این بازیکنان تمرکز بسیار زیادی بر روی بازی خود داشتند و توانستند در مدت زمان کوتاهی پیشرفت قابل توجهی داشته باشند. در همین راستا هایده گالوی در آمریکا با استقبال بسیار زیادی رو به رو شد. در واقع بسیاری از افراد که کسب و کارهای متفاوتی از ورزش داشتند هم از این ایده برای رشد حرفه ای خود استفاده کردند. با گذشت زمان متفکران بسیار زیادی مانند توماس لئونارد و ورنر ارهارد که هردو آمریکایی بودند تصمیم به گسترش ایده های گالوی در زندگی کسب و کاری پرداختند.

برای درک بهتر تفاوت بین مشاور،کوچ و منتور اینجا کلیک کنید.

چرا باید از بیزینس کوچینگ در جهت رشد کسب و کارهای خود استفاده کنیم؟

امروز استفاده از ابزار قدرتمندی مانند بیزینس کوچینگ برای یک کارآفرین که به تازگی وارد دنیای کسب و کار شده است بسیار اهمیت دارد. اگر شما هم به تازگی کسب و کار خود را آغاز کرده اید، حتماً نیاز دارید بدانید که در مرحله بعدی باید چه کاری انجام دهید تا در نهایت در کسب و کار خود به موفقیت برسید. جالب است بدانید که حتی یک تاجر هم نیاز به بهره مندی از بیزینس کوچینگ دارد او باید بداند که چطور می تواند برای رشد و توسعه کسب و کار خود تلاش کند؟

نکته قابل توجه این است که شما به تنهایی نمی توانید یک کسب و کار را راه اندازی و شکوفا نمایید. در هر نوع کسب و کاری مواردی مانند مشتری، اداره روند کاری، برنامه‌ریزی‌هایی برای انجام کارهای مالی و راهبردهای توسعه محصول و … همگی باعث می‌شوند تا شما نتوانید به تنهایی از پس آنها بر بیاید و به اهداف خود برسید. در این راستا بهترین کار بهره مندی از آموزش های بیزینس کوچینگ است. حتی می توانید از مشاوره های یک کوچ حرفه ای هم بهره مند شوید.

منظور از کوچ چیست؟

منظور از کوچ یک مربی حرفه‌ای و کاملاً متخصص است که به شما کمک می کند توانمندی ها و نقاط قابل بهبود خود را به بهترین شکل ممکن درج نمایید. در این صورت قطعا آگاهی و بصیرت بسیار بهتری نسبت به اهداف شخصی و کسب و کارتان به دست آورید. اگر شما یک جستجوی ساده در اینترنت داشته باشید، وب سایت‌های مختلفی برای شما نشان داده می شود که آنها ادعا دارند در مدت زمان کوتاهی می تواند کسب و کار شما را ارتقا دهند. معمولاً بیشتر آن ها راهکارهایی کاملا عمومی و کلی نگر را ارائه می دهند.

به این گونه که راهکارهای آنها به طور اختصاصی و منحصر ای برای کسب و کار شما طراحی نشده است. به همین علت ممکن است کارایی را در نتیجه چندانی برای شما نداشته باشد. همه ما می دانیم که هر کسب و کاری با کسب و کار دیگر شرایط متفاوتی دارد. به همین علت به هیچ عنوان نمی توان برای تمامی کسب و کارها یک فرمول کلی و جادویی نوشت. سپس با آن فرمول ادعا داشت که تمامی کسب و کارها به بهترین شکل ممکن فروش خوبی خواهد داشت.

 

نیاز به بیزینس کوچ در کسب و کارها

آیا شما هم تا به حال نیاز به یک بیزینس کوچ را در کسب و کار خود احساس کرده اید؟

شاید در ابتدا تصور کنید که بیزینس کوچ مشاور کسب و کار است، اما باید بدانید که این باور غلط است. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در این رابطه به شما بدهیم.

بیزینس کوچ، مشاور کسب و کار ها نیست! برای اینکه این مطلب را بهتر متوجه شوید با یک مثال برای شما شروع می کنیم. مربی فوتبال به هیچ‌عنوان همراه بازیکنان دور زمین را نمی دود. این موضوع در مورد بیزینس کوچ هم صدق می کند. به طور کلی باید بدانید که کوچینگ دارای شاخه های متعددی است. تفاوت بسیار بارزی بین بیزینس کوچینگ با دیگر شاخه های کوچک وجود دارد. آن هم در این است که بیزینس کوچ حتماً باید در زمینه تجارت و رهبری کسب و کار ها تجربه های زیادی داشته باشد.

در واقع بیزینس کوچ می تواند راه کارهای بسیار طلایی و توصیه های کاملا اختصاصی را برای کسب و کار شما ارائه دهد. این توصیه ها دقیقا نخست به کسب و کار شما مشتریان و محصولات شما است. اگر شما به دنبال یک منبع غنی از تجربه و اطلاعات هستید، می توانید از یک بیزینس کوچک برای کسب و کار خود کمک بگیرید. مهمترین موضوعی که شما در مورد این سبک باید بدانید این است که بیزینس کوچک به شما کمک می‌کند تا بتوانید قابلیت ها، استعدادها و مهارت‌های خود را در جهت رشد اهداف کسب و کاری خود ارتقا دهید.

شما باید به تمامی اهدافی که برای کسب و کار خود در نظر گرفته اید، متعهد باشید. بیزینس کوچ هم در تصمیم گیری های مهم و سرنوشت ساز در کسب و کارتان به شما کمک خواهد کررد. در واقع کمک می کند تا شما در تمامی موارد به خصوص از لحاظ مالی در کسب و کار خود به موفقیت برسید. در ابتدا سعی می کند تا تمامی اطلاعات را در مورد کسب و کار شما به دست آورد و به این شیوه کار خود را آغاز می نماید.

چه افرادی نیاز به بهره مندی از مشاوره های بیزینس کوج دارند؟

تفاوتی نمی‌کند که شما صاحب یک کسب و کار تازه و نوپا باشید، و یا مدتها باشد که کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده اید. اهمیتی ندارد که شما در کار خود موفق هستید و یا موفقیت ایده آلی ندارید. مهم نیست که شما دارای یک کسب و کار کوچک هستید و یا یک برند پرآوازه و محبوب را مدیریت می کنید؟ به طور کلی می‌توانید در جهت ارتقا و توسعه به طرح کسب و کار خود از بیزینس کوچینگ بهره مند شوید.

اریک اشمیت مدیر عامل سابق گوگل بیان می کند که استخدام بیزینس کوچ یکی از بهترین تصمیم هایی بوده است که در جهت رشد کسب و کار خود انجام داده ام. او در ابتدا معتقد بوده است که هیچ نیازی به بهره گیری از مشاوره های یک بیزینس کوچ ندارد، زیرا کسب و کار او به اندازه کافی موفق بوده است.

اما در نهایت یکی از اعضای هیئت مدیره گوگل او را متقاعد کرده است که حتماً از مشاوره های بیزینس کوچ بهره مند شود. جالب است بدانید که بیل گیتس و استیو جابز هم از دیگر صاحبان کسب و کارهای ار موفق در دنیا هستند که از خدمات بیزینس کوچینگ بهره‌مند شده‌اند.

 

مزایای بهره مندی از بیزینس کوچینگ

مزایای بهره گیری از بیزینس کوچینگ

بسیاری از افراد در ابتدا تصور می کنند که اگر در کسب و کار خودشان دچار مشکل شدند، باید به بیزینس کوچ بروند. در واقع باید بدانید که حتی اگر شما در کسب و کار خود هیچگونه مشکلی ندارید هم برای رشد و توسعه بیشتر کسب و کار خود می توانید از آن کمک بگیرید. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد بیزینس کوچینگ شما بدهیم.

استخدام افراد با تجربه و با کفایت، تعیین نمودن تمامی اهداف کوتاه مدت و بلند مدت، داشتن برنامه ریزی هایی برای رسیدن به آنها، یک محیط کاملاً ایده آل برای رشد بهتر کارکنان خود ایجاد نمایید. افزایش اعتماد به نفس، باورهای درونی و رشد و پرورش آنها دیدگاه بهتری نسبت به کسب و کار خود داشته باشید. به کارمندان خود انرژی مثبت و روحیه دهی تا بتوانند عملکرد و بازدهی بالاتری داشته باشند.

کارمندان خود را مسئولیت پذیر و پاسخگو تربیت نمایید.

 

 بررسی فرآیند بیزینس کوچینگ

بیزینس کوچینگ به شما کمک می کند تا متوجه شوید که امروز در کسب و کار خود در چه جایگاهی قرار دارید؟ در آینده انتظار چه جایگاهی را دارید؟ چه اقداماتی برای رسیدن به این جایگاه ها باید انجام دهید؟ در ادامه به بررسی چهار مرحله مهم در فرآیند کوچینگ کسب و کار می پردازیم.

  1. اولین قدم در بیزینس کوچینگ تعیین نمودن اهداف است.
  2. در قدم بعدی باید به دنبال پیدا کردن نقاط قوت و نقاط قابل بهبود در کسب و کار خود باشید.
  3. در قدم سوم باید برنامه ریزی های دقیق داشته باشید که چه اقداماتی برای رسیدن به اهداف خود باید انجام دهید.
  4. در نهایت هم به ارزیابی میزان پیشرفت خود در رسیدن به اهداف بپردازید.

چگونه میتوانیم یک بیزینس کوچ موفق شویم؟

اجرای فرآیند کوچی به واسطه یک کوچه حرفه‌ای و باتجربه انجام پذیر است که با توانمندی‌های آن سازگاری داشته باشد. اگر شما می خواهید به یک تجربه موفق تبدیل شوید نیازی به دوره های آکادمیک مختلف ندارید. شما در این راستا حتماً باید مهارت های مورد نیاز برای انجام این کار را فرا بگیرید. قطعاً شما در ابتدا نیاز دارید تا در دوره های بیزینس کوچینگ شرکت کنید. در این صورت با کسب مهارت های تخصصی و ارزشمند در توسعه و رشد مشاغل مختلف بسیار موفق عمل خواهد کرد.

اما باید بدانید که در ادامه موفقیت شما در دستان خودتان است. کسب تجربه و مهارت کافی بستگی به تلاش‌های شما دارد. شما با حضور در کلاس های آموزش بیزینس کوچینگ مجوز لازم را برای شروع کار دریافت خواهید کرد. دارا بودن مجوز باعث اعتبار بیشتر شما می شود. نکته قابل توجه این است که مجوز ها به صورت ملی و بین المللی ارائه می شوند.

شما برای کسب این نوع مجوزات باید به اصول اخلاقی مقید باشید و با گذراندن تمامی سرفصل های دوره بیزینس کوچینگ مهارت و دانش مورد نیاز را به دست آورده باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد بیزینس کوچینگ بدست آورید.

 

چه کسانی نیاز به بهره گیری از مشاوره های بیزینس کوچ دارد؟
چه کسانی مخاطبان بیزینس کوچینگ هستند؟

افرادی که میدانند که هدفشان چیست و می خواهند به چه چیزی برسند و خواستار تغییر هستند از کمک‌های بیزینس کوچ بهره‌مند می‌شوند. در این حالت بیزینس کوچ به آنها کمک می‌کند تا با راهکارهای طلایی خیلی سریعتر و بهتر به اهداف خود برسند. تصمیم گیری های منطقی تری داشته باشند و بهترین عملکرد را از خود نشان بدهند. این سکوت معمولا برای مدیرعاملان مدیران ارشد کارآفرینان صاحبان کسب و کار و تمامی افرادی که قصد دارند سازمان خود را به نوعی توسعه دهند، بسیار مناسب است.

مهم ترین ویژگی ها در انتخاب یک بیزینس کوچ

این روزها هر فردی ادعای کوچ بودن دارد. اما زمان انجام کار تجربه و مهارت کافی را ندارد. به همین علت اگر شما نیاز به بهره مندی از کمک های یک بیزینس کوچ حرفه ای هستید. حتماً باید موارد زیر را در انتخاب بیزینس کوچ در نظر بگیرید.

  •  اعتماد

بیزینس کوچ باید اطلاعات جامع و کاملی در مورد موکل خود و کسب و کار او داشته باشد تا بتواند بهترین راهکارها را ارائه دهد. به همین علت داشتن اعتماد یکی از موضوعات بسیار مهمی است که یک کوچ باید آن را در نظر بگیرد تا فرد مراجعه کننده به راحتی بدون هیچ گونه احساس ترس و اضطرابی سوالات خود را بپرسد.

  • دانش و اعتبار کافی

از دیگر ویژگی های بیزینس کوچ داشتن توانمندی مهارت و آگاهی بالا است تا بتواند تاثیر گذاری خوبی در راه موفقیت در کسب و کارهای مختلف داشته باشد. شما هم حتما در انتخاب بیزینس وکوچ مورد نظر خود این ویژگی ها را در نظر بگیرید.

  •  راه برقراری ارتباط

نحوه برقراری ارتباط بین بیزینس کوچ با فرد مراجعه کننده بسیار اهمیت دارد. نحوه برقراری ارتباط یک بیزینس کوچ باید به گونه‌ای تاثیر گذار باشد که علاوه بر حفظ اعتماد بتواند به اطلاعات مورد نیاز را از مراجعه کننده هم دریافت نماید. نکته قابل توجه دیگر این است که یک بیزینس کوچ همیشه باید در دسترس باشد تا به این صورت این اطمینان را به مراجعه کننده بدهد که در هر لحظه می تواند با او ارتباط برقرار کند. در واقع این ارتباط تنها مختص به جلسات حضوری نمی شود.

  •  شنونده خوب

یک کوچ موفق باید یک شنونده بسیار خوب باشد و تمامی پیام های کلامی و غیرکلامی مراجعه کننده را به خوبی درک نماید.

  • صداقت و درستکاری

یک بیزینس کوچ موفق حتماً باید ارزشهای اخلاقی را حفظ نماید. قطعاً در این بین صداقت و درستکاری هست اول را می زند. اگر یک بیزینس صداقت کافی با مراجعه کننده خود نداشته باشد، آن فرد به هیچ عنوان نمی تواند متوجه نقاط ضعف خود شود در نهایت دستیابی به موفقیت امکان پذیر نخواهد بود.

 

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کرده ایم اطلاعات جامع و کاملی در مورد بیزینس کوچینگ به شما بدهیم. شما تنها با مطالعه همین مطلب اطلاعاتی کامل در مورد اهمیت مشاوره با بیزینس کوچ در کسب و کار خود خواهید شد. اگر شما تمایل دارید که از یک بیزینس کوچینگ برای رشد کسب و کار خود کمک بگیرید و یا می خواهید که تبدیل به یک بیزینس پرورش موفق شوید، این مطلب را با دقت بالا مطالعه فرمایید.

برای خواندن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *