چگونه در خود تحولات جدید و بزرگ ایجاد کنیم؟

تعریف میکرواکشن چیست؟

میکرو اکشن یعنی اقدامی بسیار کوچک در مسیر هدفی بزرگ‌تر؛ با این ویژگی که این اقدام به زمان، کوشش و منابع بسیار کم نیاز دارد .
میکرو اکشن یا اقدامک قرار است آن‌قدر ساده و کوچک باشد که شما نتوانید برای انجام ندادن آن بهانه بیاورید.

فرض کنید میخواهید قله ای را فتح کنید ؛ اورست چطوره ؟
درسته سخته ولی فتح بلند ترین ها ، از قدم کوچیکی در دامنه آغاز می‌شود !!!

چند مثال از میکرو اکشن

تصمیم گرفته‌اید رژیم غذایی سالم‌تری داشته باشید. در ذهن‌تان است که دنبال مربی یا مشاور خوب بگردید و چند کتاب هم در این زمینه بخرید و بخوانید. اما فعلاً دنبال یک گام کوچک‌تر هستید. می‌بینید که فنجان چای روبه‌روی شماست و معمولاً سه حبه قند با آن می‌خورید. یکی از حبه‌ها را که برداشته‌اید، به قندان برگردانید.

می‌خواهید هر شب قبل از خواب کتاب بخوانید. مدت‌هاست این هدف را در ذهن دارید اما اقدامی انجام نداده‌اید. امشب قبل از خواب، به سراغ کتابخانهٔ خود بروید. ببینید دوست دارید کدام کتاب را بخوانید. آن را بردارید. کنار تخت خود بگذارید و بخوابید. درست است که کتاب را نخوانده‌اید،‌ اما یک اقدام کوچک انجام داده‌اید.

مدت‌هاست می‌خواهید با دوست‌تان تماس بگیرید یا به او سر بزنید. اما انرژی ندارید یا همت نمی‌کنید یا اولویت‌های بالاتری وجود داشته است. می‌توانید یک پیامک کوتاه به او بدهید و بگویید: «مدت‌هاست دوست دارم ببینمت و دنبال یک وقت مشترک تا خالی باشیم ، با هم گفتگو کنیم و لذت ببریم. اما علی‌الحساب این یک جمله را فرستادم تا فاصله میان گفتگوهایمان زیاد نشود.»

 

 

جهت اطلاعات بیشتر از دوره های مدیریت فردی و توسعه منابع انسانی با شماره 09215880327 بخش آموزش در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *