روش‌های طلایی برای متقاعد سازی مشتریان برای فروش بیشتر

جذب مشتری یکی از کارهایی است که هر فروشنده‌ای را به چالش می‌کشاند. شما هم به عنوان فروشنده باید با راهکارهایی برای جذب مشتری آشنا باشید. آیا شما اطلاعاتی در مورد هنر متقاعد سازی مشتریان برای افزایش فروش دارید؟ جذب مشتری باید به گونه‌ای باشد که در نهایت تبدیل به خرید شود. همان‌طور که می دانید این روزها راه کارهای بسیار زیادی برای جذب مشتری وجود دارد. حتماً شما هم به ایده‌هایی مانند افزایش تعداد فالوئر های پیج اینستاگرام و افزایش ترافیک سایت فکر کرده‌اید. اما باید بدانید که این موارد زمانی اثربخش است که شما به عنوان فروشنده با روش‌های متقاعد سازی مشتری آشنا باشید.

 

نگاهی به هنر متقاعد سازی مشتری
اهمیت تولید محصول باکیفیت

شما باید با استفاده از تمامی این راهکارها و هنر متقاعد سازی، مخاطبین خود را به مشتریان تبدیل کنید. البته توجه داشته باشید که تولید محصول با کیفیت بیش از هر چیز اهمیت دارد. در مرحله اول کافی است که از کیفیت محصول خود اطمینان کامل داشته باشید. سپس می توانید از مهارت های متقاعد سازی مشتریان استفاده نمایید. به این ترتیب شما می توانید تنها با چندین مشتری، صدها مشتری وفادار و دائمی برای خود پیدا کنید. اگر مشتری از محصول و خدمات شما راضی باشد، قطعا همان مشتری افراد دیگری را هم به شما معرفی می کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی هنر متقاعد سازی مشتری با بهترین شیوه ها بپردازیم.

ناب ترین روش های متقاعد سازی مشتری

همانطور که می دانید امروزه در هر نوع کسب و کاری، رقابت‌های بسیار زیادی وجود دارد. به گونه‌ای که دیگر مانند زمان قدیم شغل های انحصاری وجود ندارد. تا چندین سال پیش چه تعداد فروشگاه های لباس زنانه در محل زندگی شما وجود داشته است؟ قطعا تعداد آنها نسبت به امروز بسیار کمتر بوده است. اگر همین حالا کلمه فروشگاه و لباس زنانه را در اینستاگرام خود جستجو کنید، قطعاً با تعداد زیادی فروشگاه مواجه خواهید شد. هیچ تفاوتی ندارد که کسب و کار شما مرتبط با فروش لباس و یا آموزش زبان انگلیسی باشد. نکته قابل توجه این است که شما با تعداد زیادی از رقبای خود روبه رو هستید. شما باید بتوانید با وجود این حجم از رقبا، مشتریان خود را جذب کرده و محصول خود را به آن ها بشناسانید. شاید در ابتدا تصور کنید که این کار بسیار سخت است. اما هیچ جای نگرانی وجود ندارد، تنها کافی است با تکنیک هایی که در ادامه به شما آموزش می دهیم، کار خود را شروع کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی در مورد روش ها و هنر متقاعد سازی مشتری دست آورید.

اصول کم‌یاب در هنر متقاعد سازی

ارسطوی فیلسوف معتقد است که چیزهایی که با سختی و زمان بیشتری به دست می‌آوریم، قطعاً بسیار لذت بخش خواهد بود. شما می‌توانید از همین جمله در متقاعد سازی مشتری استفاده نمایید. اگر مشتری احساس کند که محصول شما کمیاب است، قطعاً نسبت به خرید آن اشتیاق بیشتری خواهد داشت. این موضوع همان ترس از دست دادن است. مشتری باید احساس کند که اگر همین حالا محصول شما را خریداری نکند، ممکن است دیگر نتواند محصول با این کیفیت پیدا کند. توجه داشته باشید که این نوع ترس از دست دادن حدود دو و نیم برابر از داشتن انگیزه موثرتر است و مشتری را وادار به خرید می‌کند.

برای مثال می‌توانید به مشتری بگویید که این مدل کیف تنها یک بار در سال شامل تخفیف هیجان انگیز می شود. مهلت تخفیف این محصول هم تنها تا فردا است. همین جمله باعث می‌شود تا مشتری احساس ترس از دست دادن کند و محصول شما را خریداری کند.

بررسی تکنیک انحصار

 

 

آشنایی با تکنیک انحصار

این تکنیک مبتنی بر یک اصل روانشناسی تجاری است. شما باید محصول خود را منحصر به فرد و یکتا جلوه دهید. باید به گونه‌ای با مشتری صحبت کنید که این حس به او القا شود که این محصول و کالا تنها در فروشگاه شما موجود است. در واقع این شما هستید که می توانید تامین کننده نیاز مشتری باشید.

کاهش ترس از تصمیم گیری در مشتری

شما باید بتوانید ترس از تصمیم گیری را در مشترک کاهش دهید. زمانی که یک پیشنهاد حداقلی به مشتری خود می دهید، مشتری می‌تواند با اعتماد به نفس بیشتر و خیلی راحت تر نسبت به خرید محصول شما اقدام نماید. به طور کلی تأثیر کلمات را نباید در جذب مخاطبان دست کم بگیرید. دکتر رابرت چالدینی به بررسی نحوه کمک های مردمی برای کمک به بیماران سرطانی آمریکا برای فهم بیشتر تاثیر کلمات در جذب مخاطبان پرداخته است.

در این آزمایش از مردم خواست که به جمع آوری کمک از میان مردم بپردازند. گروه اول کار خود را به اینگونه شروع کردند و به مردم پیشنهاد دادند که آیا تمایل دارید با کمک مالی ما را همراهی کنید؟ پیشنهاد گروه دوم هم به این گونه بوده است که آیا تمایل دارید با کمک مالی ما را همراهی کنید و در ادامه گفتند به هر میزان هم که باشد مشکلی ندارد.

نتیجه به دست آمده بسیار جالب بوده است. در گروه دوم به علت ارائه یک پیشنهاد حداقلی توانسته بودند که دو برابر بیشتر از گروه اول کمک دریافت کنند.

استفاده آزمایشی از محصول

یکی دیگر از ترفندهای متقاعد سازی مشتری، استفاده آزمایشی از محصول است که باعث می شود مشتری علیرغم تجربه، یک حس خوب و شک و تردید خود از خرید را کنار بگذارد. علیرغم این نکاتی که به شما توضیح داده ایم استفاده چند روزه از محصول و اتمام زمان آن باعث می شود تا مشتری نسبت به خرید محصول تعهد پیدا کند در این بین اگر از محصول رضایت داشته باشد قطعاً محصول شما را به افراد دیگر هم معرفی خواهد کرد. در مورد محصول شما حتی به افراد دیگر هم توضیح می‌دهد که آنها هم می‌توانند چندین روز از محصول استفاده نمایند.

آشنایی با شناخت احساسات مشتری

در میان تمام روش‌های هنر متقاعد سازی مشتری که برای شما توضیح داده ایم، شناخت احساسات مشتری تاثیر بسیار زیادی دارد. این شیوه به قدری مهم و تاثیرگذار است که بعد از بازاریابی دهان به دهان از بهترین و موفق ترین روشهای موجود به حساب آمده است. در این روش شما حتما باید یک نیاز را در فروشنده بیدار کنید. اگر بتوانید اطلاعاتی در مورد نیاز مشتری داشته باشید، می توانید با آگاهی بیشتری او را راهنمایی کنید در واقع می‌توان با توجه به نیاز مشتری مواردی مانند احساس ترس، انگیزه، امید و … را در مشتری برانگیخته خواهید کرد. مشتری هم در این بین برای پاسخگویی به احساسش اقدام به خرید می نماید.

توضیح در مورد نتایج ویژگی های محصول به مشتری

برای دریافت مشاوره رایگان و شرکت در دوره های آموزشی اینجا کلیک کنید.

 

 

حتما از نتایج محصول برای مشتری توضیح دهید!

هیچ نیازی نیست که شما مشخصات و جزئیات کالا را به طور دقیق به مشتری توضیح دهید درعوض شما می توانید در آن مدت زمان از نتایج مثبت استفاده از آن محصول به مشتری توضیح دهید. سعی کنید این نتایج مثبت را به طور عملی به مشتری نشان دهید. به فرض مثال اگر کسب و کار شما در مورد فروش مبلمان راحتی است، به جای توضیحات بیش از حد در مورد نرمی و راحتی مبلمان، می توانید از مشتری درخواست کنید که برای چند ثانیه هم که شده است بر روی یکی از این مبلمان ها بنشیند. در این صورت مشتری متوجه صداقت شما می شود و با اطمینان بیشتری اقدام به خرید مبلمان از شما می نماید.

صداقت در مقابل مشتری را فراموش نکنید!

سعی کنید حتما در مقابل مشتری خود صداقت داشته باشید. از گفتن حقیقت هراس نداشته باشید. اگر محصول شما به اندازه کافی با کیفیت نیست، می توانید با لحنی زیبا به مشتری بگویید که این کالا برای مدت زمان زیادی برای شما ماندگار نخواهد بود. در عوض می توانید از محصول دیگر خود تعریف کنید که کیفیت بهتری دارد. در این صورت مشتری متوجه صداقت شما می‌شود و با اطمینان بیشتری از شما خرید می کند.

بررسی اصل هارمونی یا تشابه

.بر اساس اصل تشابه، تمامی انسان ها افرادی را جذب خود می کنند که بیشترین شباهت را با آنها دارند. در واقع می‌توان گفت که این افراد خیلی سریع تر با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. در نتیجه خیلی سریع تر به یکدیگر اعتماد می‌کنند. جالب است بدانید که شما می توانید از همین اصل تشابه برای متقاعد سازی مشتریان هم استفاده کنید. کافی است کمی هوشمندی به خرج دهید. شما باید یک وجه اشتراک در مشتری خود پیدا کنید و یا حتی می توانید این وجه اشتراک را به وجود آورید.

از جمله این وجه اشتراک ها می‌توان به همشهری بودن، علاقه‌مندی به یکی از تیم های فوتبال، رنگ های مورد استفاده در لباس ها و وسایل و هر چیز دیگری که تصور می کنید، اشاره کرد. این موارد می توانند بسیار کوچک باشند، اما باید بدانید که تاثیرگذاری فوق العاده زیادی دارند. همین وجه اشتراک های کوچک باعث می شود تا مشتری حس نزدیکی بیشتری با شما داشته باشد و نسبت به خرید محصول شما اقدام نماید.

خدمات پس از فروش برای محصولات خود ارائه دهید

فروشندگان حرفه ای طرز تفکر بهتری نسبت به فروشندگان معمولی دارند. برخی از فروشندگان تصور می‌کنند که تنها باید محصول خود را به فروش برسانند و بعد از آن دیگر هیچ گونه مسئولیتی ندارند. آنها تصور می‌کنند همین که محصول خود را به فروش برسانند، کار بسیار بزرگی انجام داده‌اند و این حالت را نقطه پایان فروش خود می دانند. اما فروشندگان حرفه ای هوشمندانه‌تر فکر می کنند. آنها به فکر حفظ مشتری هستند. آنها می‌دانند که یک مشتری به اندازه جذب مشتری اهمیت دارد و حتی سخت تر و پر چالش تر است.

خدمات پس از فروش، ارسال رایگان، نصب رایگان در محل، گارانتی تعویض کالا در صورت وجود مشکل و … از جمله مزایایی است که آنها برای خدمات و محصولات خود استفاده می نمایند. قطعاً در این صورت مشتریان ارزش کار شما را می دانند و تبدیل به مشتری وفادار خواهند شد. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در مورد اشتباهات رایجی که در متقاعد سازی مشتری به صورت ناخواسته بوجود می آید، به شما بدهیم.

پرهیز از اشتباهاتی در مورد متقاعد سازی مشتریان

برای دریافت مشاوره رایگان و شرکت در دوره های آموزشی اینجا کلیک کنید.

 

 

اشتباهات رایج در متقاعد سازی برای جذب مشتری را انجام ندهید

نکته قابل توجه این است که تمام هنر فروشندگی به فروش محصول ختم نمی شود و این پایان فروش نیست. در واقع موضوع بسیار مهم تری همانند رضایت مشتری هم در میان است. ممکن است در هنگام متقاعد کردن مشتری برای خرید محصول و استفاده از خدمات به طور ناخودآگاه دچار اشتباهاتی شویم. در این صورت نارضایتی در مشتری به وجود می آید. تصور کنید که مشتری ناراضی شما این موضوع را در پیج اینستاگرام خود بازگو نماید و اشاره به برند شما کند. این موضوع باعث می شود تا بسیاری از از مشتریان بالقوه شما نسبت به محصولات شما بدبین شوند. در نتیجه آسیب بسیار بزرگی به برند شما وارد می شود.

کاملا مشخص است که هیچ فروشنده ای تمایل ندارد که حتی یک مشتری ناراضی داشته باشد. یکی از اصلی ترین کارهای فروشندگان جلب رضایت مشتریان و نگهداری آنها به عنوان مشتری بالقوه است. در ادامه به بررسی برخی از نکات می‌پردازیم که ممکن است به طور ناخودآگاه مرتکب آنها شوید.

  1. هیچ فرصتی برای گوش دادن به حرفهای مشتری نمی گذارید.
  2.  توضیحات شما به گونه‌ای است که مشتری تصور می‌کند شما قصد فریب دادن او را دارید.
  3.  حاضر نیستید خود را به جای مشتری بگذارید.
  4. عذرخواهی کردن را در مکالمات خود استفاده نمی کنید.
  5. حق اعتراض به مشتری نمی دهید.
  6. زمانی که مشتری از محصول و یا خدمات شما ناراضی است، طرف مشتری را نمی گیرید.
  7.  پس از فروش با مشتری هیچگونه تماسی برقرار نمی کنید.

تمامی این موارد باعث می شوند تا شما مشتریان خود را به عنوان مشتری ماندگار نگه ندارید. اگر فروشی هم داشته باشید، می‌توان گفت که بسیار اتفاقی است. شما زمانی موفق می شوید که مشتری ماندگار و به اصطلاح پروپاقرص داشته باشید.

سخن پایانی

مواردی که در مورد هنر متقاعد سازی مشتری برای شما توضیح داده ایم، بر اساس اصول روانشناسی تجاری هستند. اگر شما هم می خواهید فروش فوق العاده ای داشته باشید، قطعاً باید برای یادگیری انرژی و زمان بگذارید. اگر شما بتوانید این چندین نکته تکنیکی که در این مقاله برای شما توضیح داده ایم را در فروش خود استفاده نمایید، قطعاً تاثیرات شگفت انگیز آن را به مرور زمان متوجه خواهید شد. زمانی که شما چندین مشتری ماندگار داشته باشید، قطعاً بهترین تبلیغات را خواهید داشت، زیرا خود این مشتریان هم از محصول و خدمات شما در بین دوستان و آشنایان خود تعریف و تمجید می کنند و به این شیوه بازاریابی دهان به دهان برای شما شکل می‌گیرد.

امیدواریم با مطالعه مقاله اطلاعات خوب و مفیدی در مورد هنر متقاعد سازی مشتری به دست آورده باشید.

برای اشنایی با فروش تلفنی اینجا کلیک کنید.

امین مرعشی مدیر فنی :

برای ارتباط بیشتر با مجموعه آموزشی سجاد صفائی همواره از طریق شماره 09215880327 بخش آموزش یا از طریق شبکه های اجتماعی مجموعه اقدام به ارسال نظر فرمائید.

برای دریافت مشاوره رایگان و شرکت در دوره های آموزشی اینجا کلیک کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *