اهمیت قرارداد نویسی
نام(Required)

پس از تکمیل فرم ، فایل قرار داد های زیر را دانلود می‌کنید :

  1. قرارداد پیمان تحصیل داری
  2. قرارداد تبلیغاتی
  3. قرارداد حمل و نقل با موتور سیکلت
  4. قرارداد راننده بیمه ای
  5. قرارداد سرویس و تعمیر
  6. قرارداد عامیلت فروش
  7. قرارداد کار ساعتی
  8. قرارداد مدیر فروش
  9. قرارداد مشاوره مدیریت
  10. قرارداد مشاوره مالی و مالیاتی
  11. قرارداد کارشناس فروش
  12. مرخصی
  13. منشی
  14. حسابدار و حسابداری
  15. قرارداد پیمان نصب
  16. قرارداد خدمات
  17. قرارداد سرپرست فروش
  18. قرارداد طراحی و گرافیک
  19. قرارداد عدم رقابت شرکت
  20. قرارداد مدت موقت
  21. قرارداد مشاور مالی
  22. قرارداد مشاوره تبلیغاتی
  23. قرارداد نگهبان بیمه ای
  24. ماموریت در ساعت اداری
  25. مساعده
  26. وام

نوشته ای مکتوب مبتنی بر یک داد و ستد ، توافقی بر سر یک فعل ، عهدی میان دو نفر یا گروه یا جناح و امرلازم الاجرای که در زمان و مکان خاصی قرار میگیرد و خلاصه به گروهی یا زمانی باشد و حتی به صورت سر گشاده برای تاریخی و فرهنگی مبنای روشن قرار داده باشد. گفت و گو و توافقات لفظی از این نوع موضوع مستثنا و درقافیه متن این فرم قرار نمیگیرد.

قرارداد یا عقد یا پیمان یا کنترات یک توافق الزام‌آور میان اشخاص است که حقوق و تکالیف طرفین آن را تعیین می‌کند. در تعبیر حقوقی به توافق دو یا چند اراده در جهت ایجاد یک اثر حقوقی گویند. به عبارت ساده‌تر هرگاه جهت به وجود آمدن یک اثر حقوقی همچون خرید (بیع)، اجاره و نظایر آن، نیاز به تلاقی و تراضی (رضایت دو طرف معامله) ضروری حداقل دو اراده باشد، عقد محقق می‌گردد. با این تعریف ماهیتی چون وصیت تملیکی و دیگر ماهیاتی که قبول قابل در آن قبول ضروری یا قبول عقدی نیست، از تعریف و شمول عقد خارج می‌شوند.

قرارداد برای نظم بخشیدن به روند در یک کسب و کار یا توافق برای انجام امری و فعلی به کار برده نمیشود بلکه انسان در هرکجایی که باشد نیاز به روشنایی و شفافیت دارد پس قرارداد ، چه برای خود چه برای توافق بین دو جریان لازم بوده تا از دردسر ها و نزاع های بعدی جلو گیری کند ، هر کس به حدود اختیارات و سود خود مطلع باشد ؛ درواقع مشخص کردن هدف برای اینده روشن یک کسب و کار یا حتی مسیر موفقیت یک انسان که در عهدی شخصی با خود بسته و تا لحظه رسیدن برای آن تلاش میکند را میتوان قرارداد نام گذاری کرد.

مطالعه دقیق قرار داد حق طرفین میباشد.

در این فایل برای شما قرار داد های کسب و کار ، الزامات و  توافق نامه های را قرار دادیم تا برای رهنمود کاری و شغلی ، مشخص کردن وظایف خود و پرسنل از آن بهره لازم را برده و بتوانید با سرعت و بدون تاخیر پله های موفقیت طی طریق کنید.

اهمیت بستن قرارداد چیست؟

بستن قرارداد به معنای اعاده حیثیت از حقوق دو طرف توافق نامه است.بدین معنا که اگر هر دو طرف نسبت وظایف خود کوتاهی کنند، می توانند به صورت قانونی از حق خود دفاع کنند.

در یک توافق نامه جزئیات مربوط به این که چه کاری باید انجام شود،مدت زمان اجرای کار چگونه است و هزینه های اجرایی چقدر است را بیان می شود.در یک قرارداد نیازهای دو طرف قید می شود تا بر حسب توافق های انجام شده،روند تصمیم گیری در مورد اجرای پروژه به مرحله اجرا برسد.حتی ممکن است پروژه با خطرات اجرایی و حقوقی مواجه شود؛بنابراین عقد یک توافق نامه اصولی می تواند به معنای اطمینان از حقوق شخصی و حرفه ای باشد.به طور کلی، داشتن توافق نامه کتبی برای یک پروژه مزایای زیادی به همراه دارد.

حتی اگر طرفین به یکدیگر اعتماد کنند،باز هم یک قرارداد کتبی می تواند روشی عالی برای تعریف مسئولیت ها و وظایف باشد.یک قرارداد معتبر باعث می شود پروژه در مسیر درست خود اجرا شود وخطر مشکلات احتمالی نیز کاهش پیدا کند.در صورت عدم وجود توافق نامه، هر یک از طرفین ممکن است،پیش فرض های خاصی در مورد نوع همکاری یا نحوه رفتار طرف مقابل در یک موقعیت خاص داشته باشند.این پیش فرض ها اغلب زیان بار هستند و افراد را وارد بازی های حقوقی و تحمیل شرایط مالی سنگین می کنند.

اجزاء یا عناصر قرارداد

باید بدانید که برای نوشتن قرارداد باید اجزاء مختلف آن را بشناسید و آنها را در نوشتن لحاظ کنید که عبارتند از:

عنوان:

البته در صورت بروز اختلاف در عقود، نیّت طرفین مورد بررسی قرار می‌گیرد و این مهم نیست که با چه عنوانی عقد را تنظیم می‌کنند، امّا برای بهتر روشن شدن قصد طرفین بهتر است که نوع قراردادی که بر آن توافق دارند بدون پسوند یا کلمه‌ای اضافه در بالای قرارداد نوشته شود، مثلا: اجاره.

طرفین:

هر یک از طرفین قرارداد شخص یا اشخاصی حقیقی یا حقوقی هستند که در برابر یک یا چند شخص دیگر متعهد به انجام کاری می‌شوند، بنابراین مهم‌ترین اصل این است که مشخصات دقیق هر دو طرف نوشته شود؛ اگر شخصی به نمایندگی از شرکتهای دولتی یا خصوصی طرف معامله باشد، باید حتما صحت حق امضای او مشخص شود و اگر از طرف شخص دیگری وکیل است باید مشخصات وکالت‌نامه در قرارداد درج شود. نکته دیگر اینکه بلوغ عقلی و صلاحیت طرفین معامله نیز بسیار مهم است.

موضوع قرارداد:

در یک معامله، موضوع قرارداد عمل یا مالی است که طرفین خود را متعهد به انجام یا پرداخت آن می‌کنند که از نظر قانون این موضوع باید دارای شرایطی باشد: اول اینکه باید دارای ارزش عقلانی باشد، دوم اینکه موضوع باید در زمان انعقاد قرارداد، مشخص، موجود و معلوم و قابل رویت باشد و اگر نبود باید کمیت و کیفیت آن به خوبی مشخص شده باشد. نکته مهم بعد اینکه امکان انجام یا تسلیم آن به طرف مقابل وجود داشته باشد و در اختیار شخص دیگری نباشد.

مدّت قرارداد:

حتما باید در نوشتن قرارداد زمان تنظیم و تاریخ تعهد درج شود، در بعضی از قراردادها مانند خدمات، تاریخ انجام کار یک رکن اساسی است و در بعضی دیگر مانند عقد اجاره اگر تاریخ وجود نداشته باشد، عقد با مشکل مواجه می‌شود. بهتر است تاریخ شروع و انجام کار به صورت عدد و حروف، دقیقا نوشته شود تا هیچ شبهه‌ای وجود نداشته باشد.

مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت:

در قراردادهای خرید و فروش به ارزشی که در مقابل خدمات یا کالا پرداخت می‌شود، مبلغ یا ثمن گفته می‌شود؛ نحوه پرداخت آن باید به صورت دقیق در برگه قرارداد درج شود. گفتنی است که اگر نحوه پرداخت مبلغ از طریق چک باشد باید مشخصات دقیق آن نوشته شود و اگر باید به صورت ماهیانه یا در تاریخ‌های مشخص پرداخت شود، باید دقیقا این تاریخ‌ها درج شوند.

محل انعقاد قرارداد و محل انجام تعهد:

از نظر قانون محل تنظیم قرارداد برای رسیدگی به دعاوی احتمالی بسیار مهم است و در بعضی عقود محل انجام تعهد نیز باید نوشته شود، مثلا در قراردادهای ارائه خدمات یا تحویل کالا.

برای دانلود فایل قرارداد ها فرم زیر را پر کنید .

در صورت نیاز به پشتیبانی با شماره 09215880327 بخش آموزش سایت سجاد صفائی در ارتباط باشید.

نام(Required)

تهیه و تنظیم : مهدی علیزاده ، امین مرعشی 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *