چک لیست اصول بازاریابی برای نوشتن یک طرح بازاریابی عالی آماده‌شده‌است. نوشتن طرح بازاریابی آن‌قدر هم که فکر می‌کنید سخت نیست و از آن مهم‌تر یک برنامه متناسب با بازاریابی می تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد. درواقع، اغلب مشاغل واقعاً موفقی که می‌شناسیم، اعم از مشاغل بزرگ و کوچک یا قدیمی و جدید، حداقل سالی یک‌بار برنامه‌ی بازاریابی دقیقی برای خود می‌نویسند.بازاریابی فعالیت‌ها و مخارج بسیاری را با هم ترکیب می‌کند، تا فروش حاصل شود و یا میزان آن افزایش یابد.

هزینه‌های خود را به‌ طور کامل و دقیق محاسبه کنید. برنامه‌های بازاریابی خیلی ساده به عاقبت قایق‌هایی دچار می‌شوند که نشتی دارند. هر فعالیت ممکن است زمانی ارزشمند باشد؛ اما بسیاری از این فعالیت‌ها به نتیجه‌ی مثبتی نمی‌رسند و در آخر، منافذی می‌شوند در کف قایق شما و وقتی این منافذ زیاد بشوند، آب به درون نفوذ می‌کند و باعث سقوط کسب و کار شما می شود.
بدون برنامه‌ای منسجم که یک استراتژی مبتنی بر نقاط قوت شما را به برنامه بازاریابی ربط دهد که مشتریان را به خرید ترغیب می‌کند، هیچ افزایشی در ارقام مشاهده نخواهید کرد. بازاریابی شتاب‌زده و بدون طرح و نقشه، به کاری آشفته و خارج از کنترل می‌انجامد. هر کار موفق، محتاج نقشه‌ی بازاریابی از پیش‌تعیین‌شده است، زیرا منابع شما آن‌قدر زیاد نیست که آن‌ها را برای بازاریابی بی‌نقشه و نامؤثر به هدر دهید. برای توسعه بازار خود همواره می‌توانید با مراجعه به این چک‌لیست فعالیت‌های بازاریابی خود را ارتقا بدهید.
نام(Required)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *