استراتژی مذاکره کالباسی چیست و چه زمانی استفاده می شود؟

آیا تا به حال برای شما پیش آمده که با هدف خرید یک محصول به یک فروشگاه بروید اما با خرید چند محصول از آنجا برگردید؟ این اتفاق برای بسیاری از ما بارها و بارها افتاده است. فروشنده های موفق جهانی از یک روش مذاکره برای افزایش فروش استفاده می کنند؛ تا به این ترتیب فروش مجموعه خود را افزایش دهند. روش مذاکره کالباسی تکنیکی است که می خواهیم در این مقاله از وبسایت سجاد صفایی، به آن بپردازیم. به کمک این تکنیک ان فروش شما در هر حوزه ای که هستید تا حد قابل توجهی افزایش پیدا می کند. پس با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه از طریق استراتژی مذاکره کالباسی فرایند فروش را تکه تکه کنید.

آشنایی با استراتژی مذاکره کالباسی

در دنیای تبلیغات و فروش روش ها و تکنیک های متنوعی وجود دارد. یکی از این روش ها مذاکره کالباسی است. اگر نگاهی به دور و برتان بیندازید وسایل رایگان زیادی را می بینید! اگر به استراتژی مذاکره کالباسی مسلط باشید می توانید تعداد چیزهای رایگانی را که به دست می آورید، افزایش دهید.

منظور از مذاکره کالباسی این است که اهدافتان را با برش دادن به هدف های کوچک تر تبدیل کنید. در این استراتژی از اتحادها و تهدیدها برای غلبه بر مخالفت ها استفاده می شود. فرد مذاکره کننده به کمک این تکنیک هدف خود را به اهداف کوچکتر تبدیل کرده و ذره ذره به آن دست پیدا می کند. طرف مقابل شما زمانی متوجه می شود که شما تمام کالباس را دریافت کرده اید؛ آن هم به شکلی رایگان! البته این تکنیک صرفاً مختص دنیای فروش نیست و در مذاکرات سیاسی و دنیای تجارت نیز کاربرد دارد. به عنوان مثال در تجارت از این شیوه برای حل مشکلات و ایجاد راه حل به صورت تکه تکه استفاده می شود. در نتیجه شخص مقابل نمی تواند تصویری واضح و بزرگ از مذاکره داشته باشد.

برای درک بهتر استراتژی مذاکره کالباسی به این مثال توجه کنید. دانشمندان بررسی کردند که اگر یک قورباغه را مستقیماً داخل یک قابلمه آب با دمای ۶۰ درجه بیندازیم؛ قورباغه خیلی سریع از ظرف بیرون می پرد. چرا که گرما را احساس می کند. این در حالی است که اگر قورباغه را در قابلمه با دمای محیط بیندازیم و کم کم دمای آن را بالا ببریم، چیزی را احساس نمی کند. در دمای ۱۰۰ درجه شاهد آن هستیم که قورباغه کاملاً فلج شده و دیگر نمی تواند از ظرف بیرون بپرد. زیرا به هیچ عنوان متوجه بالا رفتن تدریجی دمای ظرف نشده است. در استراتژی مذاکره کالباسی نیز ما کم کم دما را بالا می بریم. در نتیجه طرف مقابل متوجه نمی شود که روند مذاکره چگونه پیش رفته است.

چند مثال برای استراتژی مذاکره کالباسی

چند مثال برای استراتژی مذاکره کالباسی

در بخش قبلی شما را با روش مذاکره کالباسی به عنوان یکی از استراتژی های افزایش فروش آشنا کردیم در این بخش قصد داریم با ارائه مثال هایی بیشتر این تکنیک را توضیح دهیم.

خروج دیرهنگام از اتاق هتل

یکی از جاهایی که می توانید از استراتژی مذاکره کالباسی استفاده کنید. هنگامی است که قصد دارید چند ساعتی بیشتر در اتاققتان در یک سوئیت یا هتل بمانید. همانطور که می دانید ساعت خروج از بیشتر هتل ها ساعت ۱۲ ظهر است. اگر همان ابتدا به مسئول پذیرش بگویید که قصد دارید تا ساعت ۲ در اتاق بمانید، احتمالاً با شما موافقت نمی کند. در اینجا می توانید از تکنیک مذاکره کالباسی استفاده کنید.

به این منظور باید اول صبح با پذیرش تماس گرفته و بگویید که قرار است تا ساعت ۱ در هتل بمانید. در بیشتر مواقع با این درخواست شما موافقت می شود. در ادامه چند ساعت بعد با پذیرش تماس گرفته و بگویید که پروازتان به تاخیر خورده. «آیا می توانم ساعت یک و نیم اتاق را ترک کنم؟» در چنین شرایطی نیز بیشتر هتل ها و مکان های اینچنینی، با مشتری موافقت می کنند. این در حالی است که از اگر از همان ابتدا می گفتید که قصد دارید ساعت ۲ اتاق را تحویل دهید با شما موافقت نمی شد.

استفاده از استراتژی مذاکره کالباسی

مذاکره درباره حقوق

بسیاری از کارمندان علاقه دارند که حقوقشان افزایش پیدا کند. اما تکنیک های مذاکره درباره حقوق را نمی دانند. در این زمینه نیز می توانید با استفاده از استراتژی مذاکره کالباسی میزان حقوق خود را افزایش دهید. برای این کار کافی ست به اتاق رئیستان رفته و با لحنی کاملاً دوستانه و منطقی بگویید که شیفت های شما طولانیست و لازم است که در محیط کار ناهار صرف کنید. همین موضوع برای شما هزینه ای در بر دارد. در نتیجه درخواست افزایش حقوق دارید. به عنوان قدم بعدی می توانید به رئیستان بگویید که بخشی از سود فروش را در قالب پورسانت فروش به شما بدهد تا انگیزه بیشتری برای کار داشته باشید. این ها همه روش ها و تکنیک هایی است که از طریق استراتژی مذاکره کالباسی به دست می آید.

جمع بندی استراتژی مذاکره کالباسی

مذاکره کالباسی یکی از استراتژی های کارآمد در زندگی روزمره و حتی در دنیای فروش است. از طریق این تکنیک می توانید اهداف بزرگ را به هدف های کوچک تر تبدیل کرده و کم کم به آنچه که می خواهید دست پیدا کنید. ما در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با این استراتژی مهم دنیای فروش تجارت و حتی دنیای سیاست آشنا کنیم. اگر در این زمینه سوال یا ابهامی دارید در بخش نظرات بنویسید تا کارشناسان ما به شما پاسخ دهند. فراموش نکنید که این مقاله مفید را برای دوستان و آشنایان خود نیز ارسال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *