آنچه که می تواند شما را یک سر و گردن و حتی بیشتر از رقبایتان جلو بیندازد، «فروش عمده محصولات و خدمات» است. چگونه می توانیم در حوزه فروش عمده موفق عمل کنیم؟ برای افزایش میزان فروش و چند برابر کردن درآمدها، به سحر و جادو نیاز ندارید بلکه باید با روش ها و راهکارهای فروش عمده آشنا شوید، آنگاه خواهید دید که تکنیک ها و فنون بازار چگونه به کمک شما می آیند و باعث افزایش فروش شما می شوند. در این مقاله از وب سایت سجاد صفایی با ما همراه باشید تا مهم ترین روش ها و راه حل های فروش عمده و فروش غیر نقدی را یاد بگیرید.

موانع فروش عمده؛ که باید بشناسید

برای افزایش میزان فروش عمده لازم است که در ابتدا موانع فروش را بشناسید. ما این موانع را با ارزیابی و تحلیل تعداد زیادی از کسب و کارها در حوزه های مختلف استخراج کرده ایم. با مطالعه این موارد در ابتدا متوجه می شوید که ایراد اصلی کسب و کارتان کجاست؟ و به این سوال پاسخ می دهید که چرا تاکنون نتوانسته ام در زمینه فروش عمده موفق عمل کنم؟ راهکارهای فروش عمده را که در این بخش مطرح می کنیم با دقت مطالعه کنید و هر یک از مواردی را که در کسب و کار شما نیز وجود دارد علامت گذاری کنید.

از پکیجینگ قیمت گذاری استفاده نمی کنید

یکی از روش ها و راهکارهای فروش عمده این است که تعدادی از محصولات را در یک پکیج قرار داده و قیمت نهایی را مقداری کمتر از قیمت اصلی قرار دهید. مثلا به مشتریان بگویید: «اگر 100 عدد بخری هر کالا ده هزار تومان اما خرید زیر 100 عدد 13 هزارتومان است.»

قیمت گذاری بر اساس سوابق خرید و طبقه بندی مشتریان ندارید

در دنیای فروش لازم است که مشتریان خود را به خوبی بشناسید. برای افزایش فروش عمده توصیه می کنیم به همه مشتریان یک قیمت واحد را اعلام نکنید و قیمت بهتری برای مشتریان خوش حساب در نظر بگیرید تا برای خرید، مشتاق تر شوند.

از تسهیلات پرداختی استفاده نمی کنید

طبیعتاً شما در بازار حضور دارید و می دانید که ممکن است بسیاری از مشتریان شما در برهه های زمانی مختلف نقدینگی نداشته باشند، در این صورت با اطلاع کامل از قوانین دریافت چک معتبر و طلا، می توانید تسهیلات پرداخت اقساطی را برای مشتریانتان ایجاد کنید.

با مشتریان قرارداد نمی بندید

برای این که فرایند فروش را بهینه تر کنید لازم است که در وهله اول با نحوه ثبت قرارداد فروش آشنا شوید و در ادامه قراردادها را با درج وجه التزام به نرخ روز و میزان خسارت تاخیر در پرداخت با توجه به شرایط تورمی کشور، تنظیم کنید.

فروش عمده محصولات و خدمات راهکارهای فروش عمده

دفتر یا حساب باز دارید؛ راهکارهای فروش عمده

اگر می خواهید کسب و کارتان به زودی ورشکست شود به این روند ادامه داده و دفترها و حساب های باز متعدد داشته باشید! در عوض اگر می خواهید پرونده کسب و کارتان بسته نشودف دفتر باز و حساب باز را از ذهنتان پاک کنید. یکی از دلایل این موضوع این است که مشتریان بدهکاری که نزد شما دفتر باز دارند، برای خریدهای بعدی به شما مراجعه نمی کنند زیرا می دانند که در صورت مراجعه باید بدهی قبلی را تسویه کنند.

روی فروش اقساط تمرکز کرده اید

گرچه ایجاد فروش اقساطی، یکی از روش های افزایش فروش عمده است اما اگر محوریت کسب و کار شما روی این روش فروش باشد سرمایه عمده شما ضعیف شده و بسیاری از فرصت های موجود در بازار را از دست می دهید؛ بنابراین باید محور اصلی کسب و کار شما فروش نقدی باشد و برای برخی از مشتریان امکان فروش اقساط را فراهم کنید. یکی از راهکارهای فروش عمده، تمرکز روی فروش نقدی است.

انحصار در محصول ندارید؛ راهکارهای فروش عمده

یکی از طلایی ترین تکنیک های موفقیت در بازار، داشتن انحصار در یک محصول ارزشمند است. اگر می خواهید میزان فروش عمده زیادی داشته باشید باید با تولید یک محصول یا اخذ نمایندگی رسمی از یک برند معتبر، انحصار محصول یا محصولات مشخصی را به دست بیاورید.

قبل از ایجاد ارزش ذهنی بالا محصول را می فروشید

آیا تمام افرادی که وارد فروشگاه و مجموعه شما می شوند با ارزش بالای محصولات و خدماتتان آشنایی دارند؟ یکی از چالش های پیش روی کسب و کارهای مختلف برای افزایش فروش عمده این است که کالا را قبل از ایجاد ارزش در ذهن مشتری به فروش می رسانند. این کار بسیار اشتباه است؛ شما در گام اول باید درباره مزایا و منافع محصولتان صحبت کنید و به مشتری بگویید که کدام یک از نیازهایش توسط این محصول برطرف می شود. به این ترتیب حساسیت مشتری نسبت به قیمت و شرایط پرداختی هم کمتر می شود.

از واسطه ها خرید می کنید

بازاریان قدیمی همواره به این جمله اعتقاد داشتند که «سود در خرید و زدن هزینه هاست» بنابراین شما باید منابع اصلی محصولات و کالاها را پیدا کنید و بدون واسطه از آنها خرید کنید تا حاشیه سود شما تامین شود.

به واسطه ها می فروشید

در دنیای امروز شما می توانید توسط بلاگرها، اینفلوئنسرها و شبکه های اجتماعی مختلف و حتی داشتن یک وب سایت ساده به صورت مستقیم با مشتریان ارتباط داشته باشید و کالاهای خود را به فروش برسانید. بنابراین هیچ نیازی ندارید که محصولاتتان را به خرده فروشان و واسطه ها بفروشید. به جای این کار از تکنولوژی و فناوری استفاده کرده و محصولاتتان را مستقیماً به دست مشتری برسانید.

در دام برخی از مشتریان می افتید

احتمالاً بارها با مشتریانی مواجه شده اید که توقعات غیر معقول دارند یا بازی رقابت قیمتی دروغین راه می اندازند. به عنوان مثال مشتری وارد فروشگاه شما شده و بعد از بررسی یک کالا می  گوید که همین چند مغازه بالاتر، این کالا را با قیمت پایین تر می فروشند! در چنین شرایطی در دام مشتریان و توقعات غیرمعقول آنها نیفتید و روی ارزش و مزایای محصولاتتان تاکید کنید.

کلام آخر

همانطور که در ابتدای این مقاله نیز گفتیم برای افزایش فروش و موفقیت در زمینه فروش عمده به سحر و جادو نیاز ندارید، صرفاً کافی ست، تکنیک ها و راهکارهای فروش عمده ای را که در این نوشته آموختید را در کسب و کارتان اجرا کنید. اگر سوال یا ابهامی دارید در بخش نظرات بنویسید تا کارشناسان ما به آن پاسخ دهند. همچنین فراموش نکنید که این مقاله مفید را با دیگر همکارانتان به اشتراک بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *