به نظر شما چرا تعداد زیادی از مشتریان سبدهای خرید آنلاینشان را نیمه کاره رها کرده و از وب سایت خارج می شوند؟ اگر نگاهی به آمار وب سایتتان بیندازید متوجه می شوید که روزانه بازدید بسیار زیادی دارید. اما از بین تمامی افرادی که وارد فروشگاه آنلاین شما می شوند فقط تعداد کمی در نهایت خرید می کنند. دلیل این موضوع عدم طراحی قلاب مناسب برای به دام انداختن مشتریان احتمالی است. در این نوشته از وب سایت سجاد صفایی با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که چگونه با طراحی قلاب مناسب، افرادی را که به وب سایت شما سر می زنند، در مسیر خرید قرار دهید.

اهمیت طراحی قلاب برای تبدیل بازدید کنندگان به خریدار

بگذارید، صحبت را با یک سوال شروع کنیم؛ نرخ تبدیل وب سایت شما چقدر است؟ منظور از نرخ تبدیل (Conversion Rate)  تعداد خریداران نسبت به تعداد کل بازدید کنندگان یک وب سایت است. به عنوان مثال اگر در ماه هزار نفر از وب سایت شما بازدید می کنند و در نهایت ۱۰۰ نفر از آنها محصول یا خدمات شما را می خرند، نرخ تبدیل وب سایت شما ۱۰ درصد است. هرچه نرخ تبدیل بالاتر باشد نشان می دهد که در مسیر تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار موفق تر عمل کرده اید.

یکی از مهم ترین و اصلی ترین مشکلاتی که مدیران وب سایت ها و کسب و کارهای آنلاین با آن مواجه هستند، همین نرخ تبدیل است! در واقع مشکل افرادی که وب سایت و فروشگاه آنلاین دارند کمبود بازدید کننده نیست. بلکه مشکل اصلی انبوه سبدهای خرید نیمه کاره ای است که کاربران آن را رها کرده اند. مدیران وب سایت ها از خود بارها و بارها این سوال را می پرسند که چرا بازدید کنندگان اقدام به خرید خدمات و محصولات نمی کنند؟ مشکل کجاست؟

وقتی این وب سایت ها را به شیوه ای اصولی تحلیل و ارزیابی می کنیم. متوجه می شویم که از قلاب های مناسب برای تبدیل بازدید کنندگان به مشتری استفاده نکرده اند. طراحی قلاب و استفاده به جا از آن باعث می شود.تا به راحتی بتوانید نرخ تبدیل را افزایش داده و صدها و هزاران بازدید کننده خود را به خریداران وفادار تبدیل کنید. اما چگونه؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با نقش و اهمیت طراحی قلاب جهت به دام انداختن مشتریان احتمالی آشنا شوید.

قلاب های مهم برای جذب مشتری

شما زحمت زیادی می کشید تا یک کاربر وارد وب سایتتان شود؛ بنابراین باید تمام تلاشتان را به کار ببندید تا کاربری که وارد وب سایت شده به مشتری تبدیل شود. در اینجا قلاب ها به کمک شما می آیند. قلاب مجموعه ای از تکنیک ها و اقداماتی است که شما در وب سایت خود پیاده سازی می کنید تا با استفاده از آن بازدید کنندگان عادی به مشتریان بالفعل تبدیل شوند؛ بنابراین باید با کمک کارشناسان این حوزه متناسب با نوع فروشگاه و کسب و کارتان قلاب های مناسبی طراحی و اجرا کنید.

به عنوان مثال یکی از بخش هایی که در آن باید از طراحی قلاب های جذاب استفاده کنید، بخش محتوای وب سایتتان است. سعی کنید در طراحی و تولید محتوا برای وب سایت از سوالات جالب، آمار و ارقام، اطلاعات به روز و استعاره و تشبیه استفاده کنید. سوالات جالبی از کاربران بپرسید تا ذهنشان برای پاسخ دادن به سوال درگیر شود. این قلاب ها در بخش محتوا کمک می کند تا کاربران مدت زمان بیشتری در وب سایت شما بمانند. و در نهایت مشتاق سر زدن به دیگر صفحات شوند.

آیا طراحی قلاب فقط مختص محتوای متنی است؟

وقتی درباره اهمیت طراحی قلاب برای جذب مشتری صحبت می کنیم، برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند تکنیک های طراحی قلاب صرفاً مختص محتوای متنی است. این در حالی است که شما باید قلاب ها را در بخش های مختلفی طراحی و تعبیه کنید. از طراحی صفحه اول وب سایت، نحوه چیدمان محصولات و رابط کاربری گرفته تا دیگر انواع محتواهایی که در وب سایت بارگذاری می کنید. همگی این پتانسیل را دارند تا در آنها از قلاب استفاده شود.

از طرفی اگر محتوای ویدئویی یا صوتی در وب سایتتان بارگذاری می شود، به این نکته توجه داشته باشید که از قلاب های کافی برای جلب توجه کاربران استفاده شود تا کاربران تا پایان محتوا با شما همراه باشند. تجربه نشان داده است وب سایت هایی که به درستی از قلاب ها برای جلب توجه کاربران استفاده می کنند. میزان فروش بیشتری دارند و درآمدهای آنان تا حد قابل توجهی افزایش پیدا می کند. این همان معجزه طراحی قلاب مناسب است.

کلام آخر درباره اهمیت طراحی قلاب

خیلی از افراد برای افزایش فروش آنلاین خود دست به راه اندازی کمپین های پرهزینه و تبلیغات گران قیمت می زنند، این در حالی است که تا زمانی که در وب سایت شما قلاب های کافی برای به دام انداختن مشتریان احتمالی وجود نداشته باشد، نمی توانید فروشتان را افزایش دهید.

بنابراین توجه به طراحی قلاب های اصولی و مناسب برای جذب مشتری باعث می شود تا در هزینه های تبلیغات و برندسازی شما صرفه جویی شود. همچنین بتوانید به راحتی بازدید کنندگان وب سایتتان را به مشتری تبدیل کنید. مشتاق شنیدن تجربیات شما در زمینه طراحی قلاب های مناسب برای وب سایت هستیم. همچنین اگر در این زمینه سوالی دارید یا نیازمند راهنمایی هستید در بخش نظرات بنویسید تا کارشناسان ما به شما پاسخ دهند.​

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *