قانون 5 دقیقه ، نکات طلای فروش


آیا با قانون 5 دقیقه آشنایی دارید؟ یکی از مشکلاتی که صاحبان کسب و کارها و مدیران، اغلب با آن سر و کار دارند، این است که علی رغم تلاش برای بازاریابی و ایجاد تبلیغات به در بسته می خورند. آنها همچنان نمی توانند از سرنخ های ممکن برای فروش به خوبی استفاده کنند. چگونه می توانیم از سرنخ های فروش استفاده کرده و مراجعه کنندگان را به مشتری تبدیل کنیم؟ برای این کار لازم است که با راهکارهای اثربخش تبلیغات و تکنیک های مارکتینگ آشنایی داشته باشیم.

به طور کلی تلاش های شما در حوزه بازاریابی هنگامی به نتیجه می رسد که بتوانید از یک های تبلیغات و بازاریابی به خوبی استفاده کنید. یکی از این تکنیک ها قانون ۵ دقیقه است. در ادامه این مطلب از وبلاگ سجاد صفایی با ما همراه باشید. تا شما را با قانون 5 دقیقه و نحوه استفاده از آن در تبدیل سرنخ های با کیفیت به مشتری آشنا کنیم.

تبلیغات می کنیم؛ اما فروش نداریم

وقتی درباره افزایش فروش، برندسازی و رشد یک کسب و کار صحبت می کنیم یکی از مهم ترین موضوعات تبلیغات در فضای دیجیتال است .اهمیت تبلیغات دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ به حدی است که بر اساس آمارها، تبلیغات اینترنتی تنها در کشور آمریکا سالانه ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است. کسب و کارهای مختلف بیش از ۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ در این بخش سرمایه گذاری کردند. این موضوع نشان می دهد که قانون ۵ دقیقه، و تاکید بر تبلیغات دیجیتال یکی از کلیدی ترین روش ها برای رشد در بازار پر رقابت امروز است.

اشتباه مشترک کسب و کارها

تصور کنید شما از بهترین روش های تبلیغاتی برای بازاریابی و شناساندن کسب و کارتان به مخاطبان استفاده کرده اید، در این صورت به احتمال زیاد مخاطبان هدف روی تبلیغات شما کلیک کرده و وارد سایتتان می شوند. با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه می رسیم که هزینه تولید هر سرنخ در این روش تبلیغاتی تقریباً ۶۸ دلار است. (البته در ایران کمتر است). در واقع منظور ما این است که شما برای دریافت هر کلیک و وارد کردن هر کاربر به وب سایتتان، زحمت و هزینه زیادی صرف کرده اید.

اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود. طبیعتاً تمام افرادی که از طریق لینک های تبلیغاتی وارد وب سایت شما می شوند. تمایل ندارند که فرم های موجود در وب سایتتان را پر کنند و اطلاعاتشان را در اختیارتان قرار دهند. بنابراین شما در همین مرحله اول بخشی از مخاطبان را از دست می دهید. بگذارید کمی واضح تر صحبت کنیم. بر اساس آمارها تنها ۵ درصد از بازدید کنندگانی که از طریق کمپین های تبلیغاتی وب سایت شما را پیدا می کنند تمایل دارند که اطلاعاتشان را در فرم های شما وارد کنند و به سرنخ تبدیل شوند.

می دانید ماجرا چه زمانی تاریک تر می شود؟ زمانی که شما همین ۵ درصد از مخاطبانی را که به زحمت به دست آورده اید. به صفحه ای هدایت می کنید و پیغامی مشابه پیغام زیر برای آنها ظاهر می شود:

«از این که فرم تماس را تکمیل کردید سپاسگزاریم. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.»

چقدر طول می کشد تا به سرنخ ها زنگ بزنید؟

حال به این سوال صادقانه پاسخ دهید چقدر طول می کشد که با هر سرنخ تماس بگیرید؟ همانطور که گفتیم شما وقت و هزینه زیادی صرف می کنید تا با اجرای کمپین های تبلیغاتی مختلف، مخاطبان را وارد وب سایتتان کنید. از میان انبوه جمعیتی که وارد وب سایت شما می شوند. تنها ۵ درصد فرم اطلاعات را تکمیل می کنند و شما همین ۵ درصد را نیز به حال خود رها می کنید!

این موضوع درست مثل این است که شما درب کسب و کارتان را ببندید و از پذیرش مشتری جدید خودداری کنید. در واقع این کاری است که بسیاری از کسب و کارها علی الخصوص مشاغل B2B انجام می دهند. در حالی که هزینه زیادی برای کمپین های تبلیغاتی صرف می کنند، به نتیجه مطلوب هم نمی رسند. احتمالاً تا اینجا متوجه شده اید که ایراد اصلی کار شما چیست؟

بعد از به دست آوردن یک سرنخ جدید فوراً با او تماس بگیرید

دانشکده بیزینس دانشگاه هاروارد طی تحقیقاتی که روی ۲۲۰۰ کسب و کار بی تو بی انجام داد. به این نکته عجیب و جالب رسید که کسب و کارهای مختلف معمولاً به صورت میانگین ۴۲ ساعت طول می کشد تا با سرنخ های جدید خود تماس بگیرند. شاید بپرسید دیر تماس گرفتن با سرنخ های ورودی چه مشکلی دارد؟ به طور کلی مخاطبان بعد از تکمیل فرم اطلاعات تماس ممکن است به سراغ دیگر کارهای روزمره خود بروند. درگیر جلسات کاری شوند یا به طور کلی از تصمیم خود برای استفاده از کالا و خدمات وب سایت شما منصرف شوند.

هرچه تیم فروش شما دیرتر با سرنخ های ورودی تماس بگیرد، شانس شما برای تبدیل خ ها به مشتری کمتر می شود. خبر بد این است که اگر زمانی بگذرد و از تماس تیم فروش شما خبری نشود. این سرنخ ها به سراغ رقبای شما در بازار می روند و خرید را از آنها انجام خواهند داد. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که ۳۸ درصد از سرنخ هایی که تیم های فروش با آنها تماس می گیرند اصلاً جواب ایمیل یا تلفن را نمی دهند. برای این که اوضاع بدتر از این نشود باید از قانون 5 دقیقه استفاده کنید. باید در اسرع وقت با سرنخ های جدید تماس بگیرید تا همان زمانی که ذهن مخاطب آماده است، فروش انجام شود.

بعد از به دست آوردن یک سرنخ جدید فوراً با او تماس بگیرید
تکنیک طلای افزایش فروش

دیر تماس گرفتن با سر نخ ها یعنی فاجعه!

وقتی با سرنخ های ورودی دیر تماس می گیرید یعنی احتمال این که مخاطب وارد کاریز فروش شما شود بسیار کم است! در این حالت این شما و کسب و کارتان هستید که متضرر می شوید. تصور کنید تیم بازاریابی شما تلاش های زیادی برای کمپین های تبلیغاتی انجام داده و هزینه های زیادی به کسب و کار شما تحمیل شده تا توجه مردم به وب سایتتان جلب شود. حال شما در زمانی که باید با سرنخ های جدید تماس می گرفتید این کار را نکردید. سرنخ ها نیز یا منصرف شدند یا خریدشان را از رقبای شما انجام دادند. تبریک می گویم شما بخش زیادی از بازار را به همین آسانی از دست دادید!

قانون 5 دقیقه چیست؟

قانون ۵ دقیقه که توسط LeadResponseManagement.org انجام شده، نتایج ارزشمندی به دنبال داشته است. این قانون به کسب و کارهای مختلف می گوید که زمان طلایی برای تبدیل سرنخ های جدید به مشتری، ۵ دقیقه است. در واقع بعد از پر شدن فرم اطلاعات تماس توسط مخاطب، تیم فروش شما ۵ دقیقه مهلت دارد که با او تماس گرفته. و مخاطب را در کاریز فروش قرار دهد. بر این اساس شانس برقراری ارتباط اولیه با سرنخ جدید ۱۰۰ برابر بیشتر از زمانی است که یک ساعت بعد با او تماس گرفته شود. علاوه بر این در این روش احتمال موفقیت شما ۲۱ برابر بیشتر از زمانی است که یک ساعت بعد با او تماس بگیرید.

بنابراین به جرات می توان گفت قانون 5 دقیقه زمان طلایی برای تبدیل سرنخ به مشتری در کسب و کارهای مختلف است. با این حال تقریباً ۷۴ درصد از کسب و کارهای مختلف همین کار ساده را انجام نمی دهند و از اهمیت قانون ۵ دقیقه غافل هستند. شما می توانید با رعایت این قانون، از معاملات شیرین و پرسود زیادی در بازار بهره مند شوید و شاهد افزایش فروشتان باشید.

سخن نهایی درباره قانون 5 دقیقه

ما در این مقاله از وب سایت سجاد صفایی تلاش کردیم تا شما را با یکی از مهمترین استراتژی های فروش، یعنی قانون ۵ دقیقه آشنا کنیم. این تکنیک به شما کمک می کند تا با راه اندازی کمپین های تبلیغاتی ساده نیز به نتایج خارق العاده ای دست پیدا کنید. بنابراین از اهمیت تماس با سرنخ های جدید در دقایق اولیه غافل نشوید و یادتان نرود که اگر در ۵ دقیقه اول با مخاطب تماس بگیرید. شانس شما برای برقراری ارتباط ۱۰۰ برابر می شود. اگر در زمینه قانون 5 دقیقه و نحوه اجرای آن سوال یا ابهامی دارید در بخش نظرات برای ما بنویسید تا کارشناسان ما به آن پاسخ دهند.​

اگر به مطالب مدیریتی و توسعه فردی علاقه مند هستید به وبلاگ سجاد صفائی مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *